Klanten maken van je bezoekers

Je website trekt veel bezoekers, maar geen of weinig van hen gaan over tot de gewenste actie? Wij maken klanten van jouw bezoekers! Dat is conversie optimalisatie!

Een conversie is een gewenste actie van een bezoeker op je website. Dit kan zijn een productverkoop, een ingevuld contactformulier, een aangemaakt account of een offerteaanvraag.  Bij conversie gaat het dus om het bereiken van de vooraf opgestelde doelen. Hoe eerder de bezoeker van je site overgaat tot de gewenste actie, hoe hoger de conversie zal zijn.

Conversie wordt uitgedrukt in een bezoekerspercentage. Wanneer je honderd bezoekers hebt, waarvan er drie overgaan tot de gewenste actie heb je een conversieratio van 3%. Je wilt natuurlijk dat de overige 97% ook overgaat tot een actie.

Om je conversiepercentage te verhogen, is het belangrijk om te weten welk doel je website heeft. Welke actie wens je van jouw bezoekers? Inschrijven voor de nieuwsbrief, een account aanmaken of meer bestellingen plaatsen?

Informatie uit programma’s als Google Analytics krijgt door conversiedoelen pas echt betekenis. Het is fijn dat je website honderd unieke bezoekers per dag trekt, maar dit is pas waardevol als tien procent overgaat tot de gewenste actie. Hebben de bezoekers die overgaan tot actie eerst een bepaalde pagina bezocht of hebben deze een overeenkomstige zoekopdracht? Welke bezoekers converteren nu het beste? Wanneer ze zoeken op jouw bedrijfsnaam, of als ze zoeken op de naam van een product of dienst? Deze informatie kan van grote waarde zijn voor toekomstige campagnes of het schrijven van content voor de website.

TIC Online Marketing staat te popelen om samen met jou de conversiedoelstelling van je website zo helder mogelijk te maken. We analyseren de customer journey om erachter te komen welk pad jouw bezoekers volgen om een bepaalde actie te voltooien. De hieruit volgende resultaten bepalen onder andere bij welke stappen bezoekers hun belangstelling verliezen. Vervolgens kunnen we hierop anticiperen door het verwijderen van drempels die een conversie in de weg staan. Een heldere conversiedoelstelling staat aan de basis van al onze zoekmachine- en conversie optimalisatieadviezen.